ОСОБЛИВОСТІ АДМІНІСТРАТИВНО-ПРАВОВОГО СТАТУСУ ВОЛОНТЕРСЬКИХ ОРГАНІЗАЦІЙ В УКРАЇНІ ТА ЙОГО РЕАЛІЗАЦІЇ В УМОВАХ ВОЄННОГО СТАНУ

Автор(и)

  • Роман Миронюк Дніпропетровський державний університет внутрішніх справ https://orcid.org/0000-0002-9620-5451
  • Майкл Антонів Парламент Уельсу

DOI:

https://doi.org/10.31733/2078-3566-2022-5-91-98

Ключові слова:

волонтерство, волонтерські організації, адміністративно-правовий статус волонтерських організацій, реалізація в умовах воєнного стану.

Анотація

В межах статті здійснено аналіз адміністративно-правового статусу волонтерських організацій в Україні та виокремлено особливості його реалізації в умовах воєнного стану. З’ясовано, що для належної реалізації адміністративно-правового статусу волонтерських організацій в України доцільно: 1) урегулювати процедури реєстрації волонтерських організацій та фізичних осіб-волонтерів, та надати можливість фізичним особам-волонтерам здійснювати таку діяльність через застосунок «Дія»; 2) визначити Міністерство юстиції України як центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері волонтерської діяльності; 3) запровадити відкритий реєстр волонтерських організації та фізичних осіб-волонтерів, адміністратором якого має стати Мінюст України; 4) урегулювати в Законі «Про волонтерську діяльність»: статус «волонтерської організації» та «фізичних осіб-волонтерів»; перелік напрямів волонтерської діяльності з урахуванням її проведення під час надзвичайних ситуацій чи бойових дій; деталізувати повноваження повноважного центрального органу виконавчої влади у сфері волонтерської діяльності; запровадити процедуру заключення договорів про надання волонтерської допомоги під час надзвичайних ситуацій чи бойових дій; визначити обов’язковість страхування волонтерів; запровадити пільги для волонтерів під час вступу до вищих навчальних закладів та при прийомі на роботу; зарахування часу здійснення волонтерської діяльності до навчально-виробничої практики в разі її здійснення за напрямом, що відповідає отримуваній спеціальності; переліку відшкодувань витрат волонтеру; внесення норми «про зарахування діяльності офіційно оформленого волонтера – фізичної особи, яка здійснює свою волонтерську діяльність не менше ніж 40 годин тижня неділі до загального трудового стажу, а також виплати заробітної плати з надбавками та преміями за основний місцем роботи і збереження робочого місця цієї особи в період дії режиму військового або надзвичайного стану».

Посилання

1. Про введення воєнного стану у зв’язку з військовою агресією російської федерації проти України: Указ Президента України від 24 лютого 2022 року № 64. URL : https://www.president.gov.ua/documents/642022-41397.

2. Lehka O., Myroniuk R., Myroniuk S. Lukács E. Terrorism with a "woman’s appearance": economic background and legal tools for forming a counteracting strategy. Economic annals-XXI. Research Journal. 177(5-6). Р. 34-43. Doi : https://doi.org/10.21003/ea).

3. Голуб В. Л. Ключові поняття та категорії державного управління у сфері волонтерської діяльності. Вісник Національної академії державного управління. 2014. № 1. С. 25-30.

4. Сербин Р.А. Адміністративно-правова характеристика загальносоціальних форм благодійної діяльності. Підприємництво, господарство і право. 2016. № 1. С. 103-107.

5. Шамрай В. О., Ольховський М. А. Сучасний стан офіційного визнання волонтерської діяльності в Україні. Зовнішня торгівля: економіка, фінанси, право. Науковий журнал. Серія: Юридичні науки. 2015. 4(81). С. 11.

6. Аналітична доповідь «Волонтерський рух: Світовий досвід та українські громадянські практики». URL : http://www.niss.gov.ua/content/articles/files/volonter+697e4.pdf.

7. Крапівіна Г. О. Світовий волонтерський рух: стан і статус. Вісник економічної науки України. 2012. № 1. С. 73-76.

8. Про волонтерську діяльність: Закон України від 19 квітня 2011 року № 3236-VI. Відомості Верховної Ради України. 2011. № 42, ст.435.

9. Про затвердження Порядку надання волонтерської допомоги за окремими напрямами волонтерської діяльності: Постанова Кабінету Міністрів України від 05 серпня 2015 року № 556. Офіційний вісник України. 2015. № 64. C. 302. Ст. 2124.

10. Цивільний кодекс України: Закон України від16 січня 2003 року № 435-IV. Відомості Верховної Ради України. 2003. № 40-44. Ст. 356.

11. Порядок формування та ведення Реєстру волонтерів антитерористичної операції, затверджений наказом Міністерства фінансів України від 30.10.2014 р. № 1089. URL : http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/z1471-14.

12. Вставська Т. В., Адміністративно-правовий статус волонтерів, які брали участь в антитерористичній операції. Lex Portus. 2017. 1(3). С. 97-106.

13. Собенко Н. В Україні звільнили від оподаткування зібрані кошти для ЗСУ. Як потрапити у Реєстр волонтерів. Суспільне. Новини. 17 листопада 2022 року. URL : https://suspilne.media/ 319098-v-ukraini-zvilnili-vid-opodatkuvanna-zibrani-kosti-dla-zsu-ak-potrapiti-u-reestr-volonteriv.

14. Деякі питання виплати одноразової грошової допомоги у разі загибелі (смерті) або інвалідності волонтера внаслідок поранення (контузії, травми або каліцтва), отриманого під час надання волонтерської допомоги в районі проведення антитерористичної операції, здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії російської федерації у Донецькій та Луганській областях, бойових дій та збройного конфлікту: Постанова Кабінету Міністрів України від 19 серпня 2015 року № 604. Офіційний вісник України. 2015 р. № 68. С. 19. Ст. 2234.

15. Кодекс України про адміністративні правопорушення: Закон України від 07.12.1984 року № 8073-X. Відомості Верховної Ради УРСР. 1984. № 51. Ст. 1122.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-11-15

Як цитувати

Миронюк, Р., & Антонів, М. (2024). ОСОБЛИВОСТІ АДМІНІСТРАТИВНО-ПРАВОВОГО СТАТУСУ ВОЛОНТЕРСЬКИХ ОРГАНІЗАЦІЙ В УКРАЇНІ ТА ЙОГО РЕАЛІЗАЦІЇ В УМОВАХ ВОЄННОГО СТАНУ. Науковий вісник Дніпровського державного університету внутрішніх справ, (1), 91–98. https://doi.org/10.31733/2078-3566-2022-5-91-98

Номер

Розділ

ПИТАННЯ ПУБЛІЧНОГО ТА ПРИВАТНО-ПРАВОВОГО РЕГУЛЮВАННЯ ОКРЕМИХ СУСПІЛЬНИХ ВІДНОСИН