МЕТОДИ ЦИФРОВОЇ ТРАНСФОРМАЦІЇ ПРОЦЕСУ НАВЧАННЯ ІНОЗЕМНИХ МОВ ДЛЯ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ ПРАВООХОРОННОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
DOI:
https://doi.org/10.31733/2078-3566/2024-5-34Ключові слова:
цифрова трансформація, іноземні мови, правоохоронна діяльність, інтерактивне навчання, штучний інтелект, освітні технологіїАнотація
Розглянуто сучасні методи цифрової трансформації у викладанні іноземних мов для спеціальностей правоохоронної діяльності. Проаналізовано особливості використання цифрових платформ, мобільних додатків, інтерактивних методів та штучного інтелекту в освітньому процесі. Виокремлено практичні рекомендації щодо ефективного впровадження технологій для підвищення рівня володіння іноземною мовою. Визначено можливості Moodle, МIA: Освіта для створення внутрішніх навчальних курсів для закладів вищої освіти.Наголошено, що симуляційні тренінги з відтворенням реальних ситуацій (як-от переговори з іноземними колегами або свідками), що використовуються в поліцейській діяльності, є ефективними для тренування розмовної мови. Зауважено, що процес цифрової трансформації освіти в закладах вищої освіти МВС України – це системне оновлення мети й змісту навчання, інструментів, методів та організаційних форм навчальної роботи в середовищі, що розвивається.Цифрова трансформація спрямована на пріоритезацію всебічного розвитку кожного здобувача вищої освіти, формування в нього компетенцій для життя в умовах сучасної цифрової економіки.Зазначено ефективність застосування електронної освітньої платформи «МІА: Освіта» як педагогічної технології. Виокремлено переваги її застосування в навчальному процесі: підвищення мотивації до вивчення іноземної мови; підвищення ефективності контролю, котрий здійснює викладач; формування самоконтролю, який здійснює сам здобувач вищої освіти; формування навичок самоорганізації навчальної діяльності; вільний і тривалий доступ до навчальних матеріалів; рівневий підхід у навчанні іноземної мови; можливість швидкого реагування викладача на зміни, що відбулися, у процесі навчання. Акцентовано увагу на використанні тренажерів для ситуаційного моделювання з іноземними мовами (під час затримання або розслідування). Зауважено, що переклад та адаптація термінів є вагомим кроком для забезпечення ефективної комунікації між структурними одиницями поліції різних країн.
Посилання
Козубай І. В. Комплексний аналіз впливу штучного iнтелекту на викладання та вивчення іноземних мов. Актуальні питання гуманітарних наук. 2023. Вип. 63. Т. 1. С. 210–214.
Краснопольський В., Поліщук О., Демченко М. Інтеграція мобільних додатків у освітній процес: аналіз ефективності та можливостей для здобувачів освіти. Академічні візії. 2024. Вип. 32. URL: https://academy-vision.org/index.php/av/article/view/1174/1041.
Мірошніченко Л. В. Тривимірність художніх образів у романі Г. Тарасюк «Між пеклом і раєм». Грааль Науки. 2024. № 42. С. 431–436.
Шишенко І., Харченко І. Теоретичні аспекти цифрової трансформації професійної підготовки майбутніх фахівців. Науковий вісник Ужгородського університету. Серія : «Педагогіка. Соціальна робота». 2021. Вип. 2 (49). С. 241–244.
Царьова І. В. Лінгвопрагматичний аспект юридичного дискурсу. Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. Серія № 8. Філологічні науки (мовознавство і літературознавство). 2017. Вип. 9. С. 125–131.
Царьова І. В. Сучасний дискурс інформаційної війни. Південний архів : Філологічні науки. 2023. Вип. XCV. С. 39–44.
Царьова І. В. Лінгвоцентричний аспект юридичного тексту. Лінгвістичні студії / Linguistic Studies. 2020. № 39. С. 97–106.
Dekusar G., Tsyhikalo H. Computer Crimes: some glimpses on the problem. Національні інтереси України. 2024. № 4. С. 141–146.
Halenko Y., Kazlauskas J. Teaching a Native Language as a Foreign One: Methods, Approaches and Experience of Ukraine and the Republic of Lithuania. Philosophy, Economics and Law Review. 2023. Vol. 3. No. 1. Р. 70–80.
Maksymova A., Varava V. Comparative legal analysis of residence conditions of foreigners in Ukraine and abroad. Philosophy, economics and law review. 2024. Vol. 4. № 1. P. 195–201.
Maksymova A., Polyezhayev Y., Tytar O., etc. Linguistic divergence in the context of globalization: an analysis of linguistic changes and its impact on cultural identity. Ad Alta Journal of interdisciplinary research. 2024. Vol. 14. Issue 1. Special issue XLII. Р. 129–134.
Nikitina I., Ishchenko T. Smart-Systems in STEM Education. International Conference on Information and Communication Technologies in Education, Research, and Industrial Applications. Cham : Springer, 2023. P. 325–335.
Pakulova T. Digital education: for and against. Мова і право : матеріали Всеукр. наук.- практ. семінару (м. Дніпро, 27 жовт. 2021 р.). Дніпро : Дніпроп. держ. ун-т внутр. справ, 2021. С. 63–64.
Rahmatullah A. S., Mulyasa E., Syahrani S., etc. Digital era 4.0: The contribution to education and student psychology. Linguistics and Culture Review. 2022. No. 6 (S3). Р. 89–107.
Ray A., Bala P. K., Dasgupta S. A. Psychological Analytics Based Technology Adoption Model for Effective Educational Marketing // Digital and Social Media Marketing (Advances in Theory and Practice of Emerging Markets). Cham : Springer, 2020. 356 р.
Saha A., Dutta A., Sifat R. I. The mental impact of digital divide due to COVID-19 pandemic induced emergency online learning at undergraduate level: Evidence from undergraduate students from Dhaka City. Journal of Affective Disorders. 2021. Vol. 294. Р. 170–179.
Tsareva I., Maksymenko O., Kalko R. Philosophical aspect of information warfare. Philosophy, Economics and Law Review. 2024. Vol. 4. No. 1. P. 57–66.
Tsareva I. Functional and derivative space of the legal text // Advanced trends of the modern development of philology in European countries : collective monograph. Riga : Izdevnieciba «Baltija Publishing», 2019. 240 р. Р. 217–233.