METHODS OF DIGITAL TRANSFORMATION OF THE PROCESS OF FOREIGN LANGUAGE TEACHING FOR LAW ENFORCEMENT SPECIALTIES
DOI:
https://doi.org/10.31733/2078-3566/2024-5-34Keywords:
digital transformation, foreign languages, law enforcement, interactive learning, artificial intelligence, educational technologiesAbstract
The article discusses modern methods of digital transformation in teaching foreign languages for law enforcement specialties. The features of using digital platforms, mobile applications, interactive methods and artificial intelligence in the educational process are analyzed. Practical recommendations for the effective implementation of technologies to improve the level of foreign language proficiency are highlighted. The possibilities of Moodle, MIA: Education for creating internal training courses for higher education institutions. It is emphasized that the creation of simulation trainings for real situations (negotiations with foreign colleagues or witnesses) used in police activities is effective for training spoken language. It is noted that the sectoral police terminology contains highly specialized service, legal, military, and medical terms. The author emphasizes the use of simulators for situational modeling with foreign languages (during detention or investigation). The translation and adaptation of terms is an important step to ensure effective communication between police units in different countries.
References
Козубай І. В. Комплексний аналіз впливу штучного iнтелекту на викладання та вивчення іноземних мов. Актуальні питання гуманітарних наук. 2023. Вип. 63. Т. 1. С. 210–214.
Краснопольський В., Поліщук О., Демченко М. Інтеграція мобільних додатків у освітній процес: аналіз ефективності та можливостей для здобувачів освіти. Академічні візії. 2024. Вип. 32. URL: https://academy-vision.org/index.php/av/article/view/1174/1041.
Мірошніченко Л. В. Тривимірність художніх образів у романі Г. Тарасюк «Між пеклом і раєм». Грааль Науки. 2024. № 42. С. 431–436.
Шишенко І., Харченко І. Теоретичні аспекти цифрової трансформації професійної підготовки майбутніх фахівців. Науковий вісник Ужгородського університету. Серія : «Педагогіка. Соціальна робота». 2021. Вип. 2 (49). С. 241–244.
Царьова І. В. Лінгвопрагматичний аспект юридичного дискурсу. Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. Серія № 8. Філологічні науки (мовознавство і літературознавство). 2017. Вип. 9. С. 125–131.
Царьова І. В. Сучасний дискурс інформаційної війни. Південний архів : Філологічні науки. 2023. Вип. XCV. С. 39–44.
Царьова І. В. Лінгвоцентричний аспект юридичного тексту. Лінгвістичні студії / Linguistic Studies. 2020. № 39. С. 97–106.
Dekusar G., Tsyhikalo H. Computer Crimes: some glimpses on the problem. Національні інтереси України. 2024. № 4. С. 141–146.
Halenko Y., Kazlauskas J. Teaching a Native Language as a Foreign One: Methods, Approaches and Experience of Ukraine and the Republic of Lithuania. Philosophy, Economics and Law Review. 2023. Vol. 3. No. 1. Р. 70–80.
Maksymova A., Varava V. Comparative legal analysis of residence conditions of foreigners in Ukraine and abroad. Philosophy, economics and law review. 2024. Vol. 4. № 1. P. 195–201.
Maksymova A., Polyezhayev Y., Tytar O., etc. Linguistic divergence in the context of globalization: an analysis of linguistic changes and its impact on cultural identity. Ad Alta Journal of interdisciplinary research. 2024. Vol. 14. Issue 1. Special issue XLII. Р. 129–134.
Nikitina I., Ishchenko T. Smart-Systems in STEM Education. International Conference on Information and Communication Technologies in Education, Research, and Industrial Applications. Cham : Springer, 2023. P. 325–335.
Pakulova T. Digital education: for and against. Мова і право : матеріали Всеукр. наук.- практ. семінару (м. Дніпро, 27 жовт. 2021 р.). Дніпро : Дніпроп. держ. ун-т внутр. справ, 2021. С. 63–64.
Rahmatullah A. S., Mulyasa E., Syahrani S., etc. Digital era 4.0: The contribution to education and student psychology. Linguistics and Culture Review. 2022. No. 6 (S3). Р. 89–107.
Ray A., Bala P. K., Dasgupta S. A. Psychological Analytics Based Technology Adoption Model for Effective Educational Marketing // Digital and Social Media Marketing (Advances in Theory and Practice of Emerging Markets). Cham : Springer, 2020. 356 р.
Saha A., Dutta A., Sifat R. I. The mental impact of digital divide due to COVID-19 pandemic induced emergency online learning at undergraduate level: Evidence from undergraduate students from Dhaka City. Journal of Affective Disorders. 2021. Vol. 294. Р. 170–179.
Tsareva I., Maksymenko O., Kalko R. Philosophical aspect of information warfare. Philosophy, Economics and Law Review. 2024. Vol. 4. No. 1. P. 57–66.
Tsareva I. Functional and derivative space of the legal text // Advanced trends of the modern development of philology in European countries : collective monograph. Riga : Izdevnieciba «Baltija Publishing», 2019. 240 р. Р. 217–233.