ТЕХНОЛОГІЇ УДОСКОНАЛЕННЯ АНТИКРИЗОВОЇ КОМУНІКАЦІЇ ДЕРЖАВНИХ ПІДПРИЄМСТВ (на прикладі АТ «Укрзалізниця»).
DOI:
https://doi.org/10.31733/2078-3566-2023-5-245-254Ключові слова:
комунікація, комунікативні стратегії, антикризові комунікації, Укрзалізниця, електронне врядування.Анотація
Стаття присвячена дослідженню типології криз та антикризових комунікацій як невід’ємної складової загальної комунікативної діяльності підприємств на прикладі державного підприємства АТ «Укрзалізниця». У роботі вивчено теоретичні та розроблено практичні рекомендації щодо розвитку сучасних технологій антикризових комунікацій АТ «Укрзалізниця». Об’єктом дослідження виступає процес впровадження сучасних технологій антикризових комунікацій АТ «Укрзалізниця». Предметом – сукупність теоретичних положень щодо формування розвитку сучасних технологій антикризових комунікацій АТ «Укрзалізниця». Інформаційною базою дослідження слугували дані з відкритих джерел статистичної звітності, наукові дослідження провідних українських вчених, а також провідних міжнародних організацій та іноземних науковців. Практична значущість дослідження полягає в широкому порівняльному аналізі сутності та типології криз, а відповідно і напрямів розвитку антикризових комунікацій та надання дієвих рекомендацій для запровадження на державному підприємстві – АТ «Укрзалізниця». Мета роботи полягає у розробці теоретичних і практичних рекомендацій щодо розвитку сучасних технологій антикризових комунікацій АТ «Укрзалізниця». Аналіз джерельної бази дозволив: 1) надати опорні визначення поняттям «криза», «антикризові комунікації» та 2) типологізувати досліджувані явища. Результатом аналізу також є розробка рекомендацій розвитку сучасних технологій антикризових комунікацій АТ «Укрзалізниця», що відобразилося в Стратегії антикризових комунікацій АТ «Укрзалізниця». Далі напрацювання зможуть стати у нагоді для подальших досліджень зі вказаної теми. У роботі використовувалися наукові праці вітчизняних та іноземних вчених, власні дослідження, наприклад, проведення SWOT-аналізу. Важливим кроком у повсякденному існуванні Укрзалізниці є формування групи антикризового реагування, це мають бути спеціально підготовлені фахівці, які знатимуть, як правильно відреагувати на той чи інший скандал, пов’язаний з Укрзалізницею, як швидко забезпечити комунікація з людьми з керівництвом, якщо потрібно, які новини швидко завантажувати в мережу, щоб зменшити негативні події. Важливою антикризовою технологією є методика One voice.
Посилання
1. Криза. Академічний тлумачний словник з української мови. URL: http://sum.in.ua/s/kryza.
2. Міждисциплінарний словник з менеджменту : навч. посіб. / [Д. М. Черваньов, О. І. Жилінська, М. В. Петровський та ін.] ; за ред. Д. М. Черваньова, О. І. Жилінської. К. : Нічлава, 2011. 624 с.
3. Кухта П. Кризи, їх причини та наслідки. Ефективна економіка. 2012. № 10. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=1439.
4. Чорновіл І.А. Сутнісна характеристика кризи підприємства та причини її виникнення. URL: http://journals.khnu.km.ua/vestnik/pdf/ekon/2011_2_1/010-013.pdf.
5. Василенко В. О. Антикризове управління підприємством : навч. посіб. [для студ. вищ. навч. закл.] / В. О. Василенко. К. : ЦУЛ, 2003. 504 с.
6. Ткачук, А. Ю., Біляк, Т. О., & Виговський, В. Г. (2023). Розуміння природи криз та ризиків у процесі забезпечення ефективності управління підприємством. Економіка, управління та адміністрування, (1(103), 70–75. URL: https://doi.org/10.26642/ema-2023-1(103)-70-75.
7. Укрзалізниця почала використовувати ChatGPT для обробки звернень пасажирів. URL: https://lb.ua/society/2023/05/11/554772_ukrzaliznitsya_pochala.html.
8. Офіційний сайт Укрзалізниці. https://uz.gov.ua/passengers/hotline/.
9. Наливайко Л. Р., Марценюк Л. В. «Безбар’єрна Україна»: проблеми та перспективи //Нове українське право. 2023. №. 4. С. 82-93.
10. Працівники Укрзалізниці пройшли тренінг із психологічної підтримки. URL: https://lb.ua/society/2022/09/09/528933_pratsivniki_ukrzaliznitsi_proyshli.html.
11. Український досвід: комунікації брендів під час війни. URL: https://cases.media/article/ukrayinskii-dosvid-komunikaciyi-brendiv-pid-chas-viini
12. В Укрзалізниці відреагували на гучний скандал з «домаганнями в купе». URL: https://trueua.info/news/v-ukrzaliznici-vidreaguvali-na-guchnij-skandal-z-domagannyami-v-kupe.
13. Нещасний випадок чи зумисні дії: УЗ розбирається з ситуацією щодо нападу на пасажирку у потязі. URL: https://www.unian.ua/society/anastasiya-lugova-uz-rozbirayetsya-zsituaciyeyu-shchodo-napadu-na-pasazhirku-u-potyazi-novini-ukrajini-11098259.html.
14. Після мовного скандалу "Укрзалізниця" показала оновлений квиток: омбудсмен розпочав перевірку. URL: https://rubryka.com/2023/07/26/pislya-movnogo-skandalu-ukrzaliznytsyapokazala-onovlenyj-kvytok-ombudsmen-rozpochav-perevirku/