ОСОБЛИВОСТІ ВИНИКНЕННЯ ТА ПЕРЕЖИВАННЯ СТРЕСОВИХ СТАНІВ У КУРСАНТІВ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31733/2078-3566-2024-2-315-323

Ключові слова:

стрес, стресові ситуації, адаптація, фізіологічний стрес, психологічний стрес, релаксація

Анотація

Акцентовано, що стресові стани в курсантському середовищі є недостатньо дослідженими та потребують особливої уваги з боку психологів. Проведено теоретико-методологічний аналіз та визначено основні підходи до вивчення стресу, навчального стресу в психології. Простежено та окреслено особливості виникнення та переживання стресових станів у курсантів закладів вищої освіти зі специфічними умовами навчання. Визначено, що попередження, виявлення та припинення стресу у курсантів є важливими задля формування професійних навичок, потрібних для подальшої роботи у правоохоронній сфері.

Посилання

1. Каськів І. В. Теоретичні аспекти формування стресостійкості студентів ВНЗ до негативних чинників навколишнього середовища. Вісник Національного університету оборони України. 2020. № 1 (54). С. 104–110.

2. Клименко І. В. Психологічні засади професійної підготовки поліцейських : монографія. Харків : Фоліо, 2018. 424 с.

3. Наугольник Л. Б., Бурбан Н. В. Особливості емоційних переживань у життєдіяльності студентської молоді. Науковий вісник Львівського державного університету внутрішніх справ. Серія психологічна. 2015. Вип. 2. С. 77–88.

4. П’янківська Л. В. Особливості прояву синдрому «емоційного вигорання» у курсантів. Вісник Національного університету оборони України. 2018. Вип. 1 (49). С. 74–83.

5. Бурбан Н., Гузенко І. Особливості стресостійкості й адаптивних здібностей до стресу майбутніх військовослужбовців. Педагогіка і психологія професійної освіти. 2019. № 1. С. 105–116.

6. Фоменко К. І. Атрибутивні особливості чутливості студентів до стресових ситуацій у навчальній діяльності. Науковий вісник Миколаївського державного університету ім. В. О. Сухомлинського. Серія : Психологічні науки. 2014. Вип. 2.12 (103). С. 178–183.

7. Волженцева І. В. Динаміка стану тривожності курсантів у навчальному процесі. Педагогічний процес: теорія і практика. 2004. Вип. 2. С. 319–329.

8. Локтева С. А. Розвиток особистості і адаптації в курсантському середовищі. Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгаманова. Серія 12. Психологічні науки. 2016. № 24 (48). С. 78–82.

9. Петришин В. В. Формування стресостійкості у курсантів вищих навчальних закладів МВС України. Науковий вісник Львівського державного університету внутрішніх справ. 2015. Вип. 1. С. 151–158.

10. Краснов В. В. Формування особистості правоохоронця в умовах протидії руйнівному інформаційному впливу. Психологічні та педагогічні проблеми професійної освіти та патріотичного виховання персоналу системи МВС України : тези доп. Всеукр. наук.-практ. конф. (м. Харків, 05 квіт. 2019 р.). Харків, 2019. С. 247–248.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-09-11

Як цитувати

ШИНКАРЕНКО, І. (2024). ОСОБЛИВОСТІ ВИНИКНЕННЯ ТА ПЕРЕЖИВАННЯ СТРЕСОВИХ СТАНІВ У КУРСАНТІВ. Науковий вісник Дніпровського державного університету внутрішніх справ, (2), 315–323. https://doi.org/10.31733/2078-3566-2024-2-315-323

Номер

Розділ

ЛІНГВО-СОЦІОЛОГІЧНІ ТА ПСИХОЛОГО-ОСВІТНІ АСПЕКТИ ПРАВА Й ПРАВООХОРОННОЇ ДІЯЛЬНОСТІ