ІННОВАЦІЇ В ОСВІТІ ПРАВООХОРОНЦІВ: ВПЛИВ ІНСТРУМЕНТІВ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ
DOI:
https://doi.org/10.32782/2078-3566-2024-4-27Ключові слова:
інструменти штучного інтелекту, правоохоронні органи, спеціалізоване навчання, поліцейська діяльність із використанням ШІАнотація
Спеціалізована освіта для працівників правоохоронних органів є надзвичайно важливим компонентом ефективної поліцейської діяльності. Вона забезпечує офіцерів знаннями, навичками та відповідним мисленням, необхідними для вирішення складних ситуацій, захисту громад і дотримання закону. Інтеграція інструментів штучного інтелекту (ШІ) у спеціалізовану освіту правоохоронців надає професіоналам можливість використовувати сучасні технології, що сприяє більш ефективному підходу до запобігання злочинності та забезпечення громадської безпеки. Інвестиції у спеціалізоване навчання гарантують, що офіцери будуть добре підготовлені до викликів сучасного поліцейського середовища. У статті розглядаються технології ШІ, які застосовуються для модернізації спеціалізованої освіти правоохоронців, включаючи навчання в аудиторії, персоналізоване навчання та самостійну підготовку, а також їх подальше використання у професійній діяльності. Підкреслюється роль технологій та інструментів ШІ у модернізації освіти для правоохоронців. Розглядаються перспективи застосування ШІ, а також ризики і виклики, пов'язані з упровадженням технологій та інструментів ШІ у спеціалізовану освіту правоохоронців. Особлива увага приділяється значенню спеціалізованої підготовки для працівників правоохоронних органів. Автори відображають свої погляди на майбутні напрями розвитку ШІ в освітній сфері, зокрема у контексті підготовки кадрів для правоохоронних органів, пропонуючи можливості та ризики, які супроводжують використання ШІ у професійній підготовці. Застосування ШІ у спеціалізованій освіті дає змогу впроваджувати адаптивні методики навчання, які враховують індивідуальні особливості кожного учасника освітнього процесу. Це сприяє підвищенню рівня знань і підготовки працівників правоохоронних органів, роблячи їх більш ефективними у виконанні своїх обов’язків.
Посилання
Krasnopolʹsʹkyy, V., Pakhomova, T., & Kurylova, Yu. (2023). Navchalʹnyy potentsial shtuchnoho intelektu dlya orhanizatsiyi samostiynoyi roboty studentiv u protsesi vyvchennya inozemnoyi movy [The educational potential of artificial intelligence for organizing independent work of students in the process of learning a foreign language]. Aktualʹni pytannya u suchasniy nautsi. № 7(13), pp. 587-599. [in Ukr.].
Perspektyvy ta mezhi vykorystannya shtuchnoho intelektu v kryminalʹnomu protsesi [Prospects and limits of using artificial intelligence in criminal proceedings]. Tsentr Dnistryansʹkoho, Fama Agency. 2024. https://dc.org.ua/uploads/material/ai.pdf?f, p. 13. [in Ukr.].
Savchenko, A. Systema pidhotovky politseysʹkykh u SShA [The system of training police officers in the USA]. Natsionalʹna hromadsʹka platforma «Reformuyemo MVS: prozoristʹ ta vidpovidalʹnistʹ». Retrieved from https://archive.khpg.org/police-reform/articles/sistema_pidgotovki_ policejskih_u_ssha. [in Ukr.].
Chernenko, A.P. (2016). Yevropeysʹkyy dosvid pidhotovky politseysʹkykh ta mozhlyvistʹ yoho vykorystannya v Ukrayiny [European experience in training police officers and the possibility of its use in Ukraine]. Svitovyy dosvid pidhotovky kadriv politsiyi ta yoho vprovadzhennya v Ukrayini : materialy Mizhnar. nauk.-prakt. konf. (m. Dnipropetrovsʹk, 17 ber. 2016 r.). Dnipropetrovsʹk : Dniprop. derzh. un-t vnutr. sprav, pp. 66–69. [in Ukr.].
Yarmaki, Kh.P., & Yarmaki, V.Kh. (2022). Profesiyna pidhotovka personalu politsiyi v Bavariyi [Professional training of police personnel in Bavaria]. Pivdennoukrayinsʹkyy pravnychyy chasopys. № 3, pp. 248-255. DOI: https://doi.org/10.32850/sulj.2022.3.40. [in Ukr.].
Anning S., & Goldberg Z. (2022). Assessing the Ethical Implications of Artificial Intelligence in Policing. Proceedings of the 14th ACM Web Science Conference (Barcelona, Spain, June 26-29, P. 464–465. DOI: https://doi.org/10.1145/3501247.3539506.
Apostolakis, K.C., Dimitriou, N., Margetis, G. et al. (2022). DARLENE – Improving Situational Awareness of European Law Enforcement Agents Through a Combination of Augmented Reality and Artificial Intelligence Solutions. Artificial Intelligence and the Social Sciences and Humanities.. Jan 21, pp. 1–87. DOI: 10.12688/openreseurope.13715.2. eCollection 2021.
Berk, R.A. (2021). Artificial Intelligence, Predictive Policing, and Risk Assessment for Law Enforcement. Annual Review of Criminology. Issue 4, pp. 209–237. DOI: gssor9..cnh-nqf.0/-0035.‘mmtqdu,bqhlhmnk,/4041/, /01231.
De Cubber, G.D., Doroftei, D., Rudin, K. et al. (2017). Introduction to the Use of Robotic Tools for Search and Rescue. Search and Rescue Robotics – From Theory to Practice. August. DOI: 10.5772/intechopen.69489.
Korhonen, T., Heino, O., & Laine, T. H. (2021). Ambidextrous Utilisation of Artificial Intelligence in Policing: A Conceptual Framework. Hallinnon Tutkimus.. Issue 40 (4). P. 264–275. DOI: 10.37450/ht.107860.
Lee, C.E., Son, J.H., Park, H.S. et al. (2021). Technical Trends of AI Military Staff to Support Decision-making of Commanders. Electronics and Telecommunications Trends. Issue 36 (1), pp. 89–98. DOI: 10.22648/ETRI.2021.J.
Nikitina, I.P., & Ishchenko, T.V. (2023). Smart-Systems in STEM Education. Information and Communication Technologies in Education, Research, and Industrial Applications : Proceedings of 18th International Conference (Ivano-Frankivsk, Ukraine, September 18–22, 2023). Cham: Springer Nature Switzerland, pp. 325-335. DOI: 10.1007/978-3-031-48325-7_25.
Polyezhayev, Y., Maksymova, A., Tytar, O., Kulichenko, A., & Rukolyanska, N. (2024). Ethnolinguistics as a Tool for Studying the Cultural Heritage of the World’s Peoples. Forum for Linguistic Studies. Vol. 06. Issue 05, pp. 287–302. Retrieved from https://journals.bilpubgroup.com/index.php/fls/article/view/6830.
Striltsiv, O.M., & Fedorenko, O.A. (2022) Problems of Legal Regulation of the Use of Artificial Intelligence Technologies by the National Police of Ukraine. Scientific Journal of the National Academy of Internal Affairs. Vol. 27. No. 1, pp. 30–39. DOI: 10.56215/0122271.30.