ЗАПРОВАДЖЕННЯ ПРОЄКТУ «ОФІЦЕР СЛУЖБИ ОСВІТНЬОЇ БЕЗПЕКИ» ЯК ФОРМА ВЗАЄМОДІЇ ОРГАНІВ МІСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ З ПОЛІЦІЄЮ В ПЕРІОД РЕЖИМУ ВОЄННОГО СТАНУ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31733/2078-3566-2024-1-240-248

Ключові слова:

органи місцевого самоврядування, поліція, публічна безпека і порядок, взаємодія, форми взаємодії, проєкт «Офіцер служби освітньої безпеки», напрями впровадження.

Анотація

Досліджено передумови, правові засади та шляхи впровадження спільного проєкту МВС, МОН, органів місцевого самоврядування щодо створення безпекового середовища в освітніх закладах, а саме: «Офіцер служби освітньої безпеки». Встановлено, що запровадження в закладах освіти посади поліцейського охорони закладів освіти є одним із шляхів реалізації Концепції безпеки закладів освіти, схваленої розпорядженням уряду України 07 квітня 2023 р. Метою створення цієї посади є забезпечення безпечного перебування і навчання учнів (дітей) у закладах загальної середньої освіти, надання їм допомоги у разі надзвичайних подій, недопущення, виявлення та припинення порушень публічного порядку та безпеки в межах цього закладу у взаємодії з його адміністрацією. Акцентовано, що основними завданнями такого поліцейського стане: виявлення порушників правил перебування в закладі освіти, вжиття заходів щодо припинення їхньої поведінки та притягнення до відповідальності; надання учасникам освітнього процесу інформації щодо об’єктів фонду захисних споруд цивільного захисту закладу освіти (бомбосховища, аварійних виходів та ін.); забезпечення учасникам освітнього процесу можливості швидкого доступу до бомбосховища; вжиття евакуаційних заходів у випадку виявлення небезпечних предметів, загрози життю та здоров’ю учасникам освітнього процесу; здійснення заходів щодо недопущення вживання в закладі освіти спиртних (алкогольних) напоїв та наркотичних засобів; вжиття заходів профілактики, припинення цькування (булінгу) стосовно дитини в закладі освіти та за його межами; вжиття заходів профілактики, припинення насильства стосовно дитини в закладі освіти та за його межами. Обґрунтовано положення про необхідність визначення повноважень офіцера як у його посадовій інструкції, так і в Паспорті безпеки закладу освіти; звернено увагу на необхідність урегулювання взаємодії органів місцевого самоврядування з поліцією у сфері забезпечення публічної безпеки і порядку (в тому числі щодо створення безпекового середовища в закладах освіти) у відповідному Положенні.

Посилання

1. У 400 закладах освіти з’явиться поліцейська варта безпеки. Урядовий портал. URL : https://www.kmu.gov.ua/news/u-400-zakladakh-osvity-ziavytsia-politseiska-varta-bezpeky/.

2. У школах працюватимуть вихователі з безпеки. Знайшов. URL : https://znayshov.com/News/Details/u_shkolakh_pratsiuvatymut_vykhovateli_z_bezpeky.

3. Кобзар О. Ф. Поліцейська діяльність в Україні: адміністративно-правовий аспект : монографія. Харків ; Дніпропетровськ : Панов, 2015. 316 с.

4. Миронюк Р. В. Правовий статус суб’єктів адміністративно-деліктного процесу: теорія та практика реалізації : монографія. Дніпропетровськ : Видавництво «Ліра», 2013. 396 с.

5. Лошицький М. В. Теоретико-правові засади адміністративно-поліцейської діяльності держави : монографія. Київ : МП «Леся», 2013. 370 с.

6. Фатхутдінов В. Г. Адміністративно-правове забезпечення громадської безпеки України : дис. … д-ра юрид. наук : 12.00.07 / Нац. акад. внутр. справ. Київ, 2017. 449 с.

7. Юнін О. С. Зарубіжний досвід адміністративно-правового регулювання діяльності правоохоронних (поліцейських) підрозділів і можливості його застосування в Україні : монографія. Харків : Ніка Нова, 2014. 456 с.

8. Police activity in Ukraine and European countries: modern standards and unification options : collective monograph. Riga, Latvia : «Baltija Publishing», 2021. 600 p.

9. Juvenile policy as a component of supporting Ukraine’s national security and defense (dedicated to the 53rd anniversary of the UN General Assembly adoption of the Declaration of the Rights of the Child and the 56th anniversary of the establishment of Dnipropetrovsk State University of Internal Affairs) : scientific monograph. Riga, Latvia : «Baltija Publishing», 2023. 552 p.

10. Кононець В. П., Кравченко І. С. Організація діяльності підрозділів ювенальної превенції органів Національної поліції щодо захисту прав та законних інтересів дітей : навч. посібник. Дніпро : Видавець Біла К.О., 2020. 102 с.

11. Юнін О. С., Мороз В. П., Пісоцька К. О., Тищенкова І. О., Нестерцова-Собакарь О. В. Адміністративна діяльність підрозділів ювенальної превенції Національної поліції України : навч. посібник. Дніпро : Дніпроп. держ. ун-т внутр. справ, 2023. 160 с.

12. Батраченко О. Адміністративно-правові засади діяльності Національної поліції України щодо забезпечення публічної безпеки і порядку : дис. … канд. юрид. наук : 12.00.07. Суми, 2017. 218 с.

13. Крищенко А. Взаємодія Національної поліції з іншими суб’єктами забезпечення у сфері забезпечення публічної безпеки. Науковий вісник публічного та приватного права. 2017. Вип. 4. С. 164–170.

14. Корнієнко М. Адміністративно-правові основи взаємодії територіальних підрозділів національної поліції та органів місцевого самоврядування у сфері забезпечення публічної безпеки і порядку. Юридичний науковий електронний журнал. 2022. № 1. С. 379–384. URL : http://www.lsej.org.ua/1_2022/96.pdf.

15. Лялюк О. Деякі питання взаємовідносин органів та посадових осіб місцевого самоврядування з органами внутрішніх справ, прокуратури, Служби безпеки, судовими органами та органами юстиції. Державне будівництво та місцеве самоврядування. 2016. Вип. 31. С. 61–74.

16. Плугатар Т., Лелет С. Взаємодія органів Національної поліції з органами місцевого самоврядування в умовах воєнного стану в Україні. Law. State. Technology. 2023. № 1. С. 3–9. URL : https://journals.politehnica.dp.ua/index.php/lst/article/view/267.

17. Meershoek G. Creating modern, community-oriented police: some dutch eexperiences. Рhilosophy, Еconomics and law review. 2023. Vol. 3. No. 1. Р. 210–217. URL : https://phelr.dduvs.in.ua/wp-content/uploads/files/3_1/210-217.pdf.

18. Про схвалення Концепції безпеки закладів освіти : розпорядження Кабінету Міністрів України від 07 квітня 2023 р. № 301-р. URL : https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/301-2023-р#Text.

19. Конституція України від 28.06.1996. URL : http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/254к/96-вр.

20. Загальна декларація прав людини : Декларація ООН від 10.12.1948. URL : https://zakon.rada.gov.ua/ laws/show/995_015#Text.

21. Конвенція про захист прав людини і основоположних свобод від 04.11.1950. Ратифікована Законом України від 17.07.1997. URL : https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/995_004#Text.

22. Декларація прав дитини від 20.11.1959. URL : https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/995_384#Text.

23. Про Національну поліцію : Закон України від 02.07.2015. Відомості Верховної Ради України. 2015. № 40-41. Ст. 379.

24. Про внесення зміни до категорій об’єктів державної форми власності та сфер державного регулювання, які підлягають охороні органами поліції охорони на договірних засадах : постанова Кабінету Міністрів України від 22 грудня 2023 р. № 1364. URL : https://www.kmu.gov.ua/npas/pro-vnesennia-zminy-do-katehorii-obiektiv-derzhav-a1364.

25. Про затвердження Порядку раннього попередження та евакуації учасників освітнього процесу в разі нападу або ризику нападу на заклад освіти : наказ Міністерства внутрішніх справ України, Міністерства освіти і науки України від 18.08.2023 № 685/1013. URL : https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1583-23#Text.

26. Про місцеве самоврядування в Україні : Закон України від 21 травня 1997 р. Відомості Верховної Ради України. 1997. № 24. Ст. 170.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-09-12

Як цитувати

БАСКО, А. (2024). ЗАПРОВАДЖЕННЯ ПРОЄКТУ «ОФІЦЕР СЛУЖБИ ОСВІТНЬОЇ БЕЗПЕКИ» ЯК ФОРМА ВЗАЄМОДІЇ ОРГАНІВ МІСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ З ПОЛІЦІЄЮ В ПЕРІОД РЕЖИМУ ВОЄННОГО СТАНУ. Науковий вісник Дніпровського державного університету внутрішніх справ, (1), 240–248. https://doi.org/10.31733/2078-3566-2024-1-240-248

Номер

Розділ

АДМІНІСТРАТИВНО-ПРАВОВІ, КРИМІНАЛЬНО-ПРАВОВІ, ТА КРИМІНАЛЬНО-ВИКОНАВЧІ АСПЕКТИ ЗАПОБІГАННЯ І ПРОТИДІЇ ПРАВОПОРУШЕННЯМ