REGARDING THE EXPERIENCE OF FOREIGN COUNTRIES IN THE TRAINING OF LAW ENFORCEMENT SPECIALISTS

Authors

DOI:

https://doi.org/10.31733/2078-3566-2022-6-614-618

Keywords:

professional training, foreign experience, law enforcement agencies, police education.

Abstract

The article is devoted to the coverage of the issue related to the professional training of law enforcement specialists in foreign countries. The principles underlying the training of police officers, as well as clarifying the specifics, content and structure, have been identified. Positive trends in police education in developed countries. The directions of reforming and modernization of the domestic system of professional training of law enforcement officers are outlined as a guarantee of improving security and law and order in the state. Indicative principle on which police training is based Abroad, for example: the direction of specific experienced training, the direction of conceptualization of the training process, the development of physical fitness, the individual approach of listeners and listeners, the direction of active experimentation. The structure of police training in France, Great Britain, the United States of America is presented. Revised training centers, listed types of training and identified requirements for police training.

References

1. Протокол № 11 до Меморандуму про взаєморозуміння між Урядом України та Урядом Сполучених Штатів Америки щодо допомоги з правоохоронних питань від 9 грудня 2002 р. URL : https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/840_165#Text.

2. Рекомендація Rec(2004)6 Комітету міністрів Ради Європи державам-членам «Щодо вдосконалення національних засобів правового захисту» від 12.05.2004 р. URL : https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/994_718#Text.

3. Меморандум про взаєморозуміння між Урядом України та Урядом Сполучених Штатів Америки щодо допомоги з правоохоронних питань від 09.12.2002 р. URL : https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/840_103#Text.

4. Угода між Урядом України та Урядом Французької Республіки про співробітництво в галузі озброєння та військової техніки від 15.02.1996 р. URL : https://zakon.rada.gov.ua/laws/card/250_035.

5. Ковалів М. В., Єсімов С. С., Лозинський Ю. Р. Правове регулювання правоохоронної діяльності : навч. посібник. Львів : ЛьвДУВС, 2018. 323 с. URL : http://dspace.lvduvs.edu.ua/bitstream/1234567890/73/1/kovaliv.%20esimov.pdf.

6. Михайлова Ю. О., Гончаренко І. Б. Досвід підготовки кадрів для сектору безпеки та оборони провідних країн світу та шляхи його впровадження в Україні. Вісник Харківського національного університету внутрішніх справ. 2016. № 3(74). С. 214–222.

7. Плугатар Т. А. Організаційно-правові засади поліцейської діяльності щодо забезпечення прав, свобод та законних інтересів людини. Allbest. URL : https://otherreferats.allbest.ru/law/00920104_0.html.

8. Попова Л. М. Діяльність поліції зарубіжних країн і можливість використання їх досвіду в Україні. Сучасна європейська поліцеїстика та можливості її використання в діяльності Національної поліції України. Харків, 2019. С. 200–202.

9. Гриценко В. Г. Зарубіжний досвід Франції щодо організації та функціонування правоохоронних органів і можливості його використання в Україні. Право та інноваційне суспільство. 2015. № 1(4). С. 185–189.

10. Колісниченко В. В., Боровик М. О. Досвід професійної підготовки майбутніх працівників поліції країн західної Європи. Підготовка поліцейських в умовах реформування системи МВС України. Харків, 2020. С. 70–72.

11. Біліченко В. В. Світовий досвід підготовки кадрів поліції та його впровадження в Україні. Світовий досвід підготовки кадрів поліції та його впровадження в Україні : матеріали Міжнародної науково-практ. конф. Дніпропетровськ, 2016. С. 390–393.

12. Бондаренко В. В. Психологічне забезпечення правоохоронної діяльності. Ûridična psihologìâ. 2017. № 1(20). Юридична психологія. С. 102–109.

Published

2024-11-11

How to Cite

Rud’, D. (2024). REGARDING THE EXPERIENCE OF FOREIGN COUNTRIES IN THE TRAINING OF LAW ENFORCEMENT SPECIALISTS. Scientific Bulletin of Dnipro State University of Internal Affairs, (2), 614–618. https://doi.org/10.31733/2078-3566-2022-6-614-618