АКТУАЛЬНІ ПИТАННЯ ФОРМУВАННЯ МОВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ДОКТОРІВ ФІЛОСОФІЇ З ПРАВА

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31733/2078-3566-2023-2-371-376

Ключові слова:

доктор філософії з права, мовна компетентність, освітня програма.

Анотація

Наголошується на проблемах мовної підготовки здобувачів третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти спеціальності 081 «Право». Констатовано, що мовна компетентність тісно пов’язана з громадянською й має безпосереднє відношення до фахівців у сфері права. Проаналізовано ключові аспекти мовної компетентності докторів філософії з права. Наголошено на необхідності приведення її у відповідність із глобальною шкалою Загальноєвропейських рекомендацій з мовної освіти, що дорівнюватиме професійному рівню С1 або вільному володінню С2.

Посилання

1. Білогорка М., Мороз Т. Шляхи формування мовної компетентності особистості: науково-методичний підхід. Актуальні питання гуманітарних наук. Вип. 11. 2015. С. 222–228.

2. Бойко Л. П., Чернова І. В. Формування мовної компетенції в контексті професійної підготовки в ЗВО. Philological sciences, inercultural communication and translation studies: an experience and challenges : conference proceedings (April 23–24, 2021). Czestochowa : «Baltija

Publishing». 2021. Vol. 2. P. 39–41.

3. Гриджук О. Є. Теоретико-методичні засади формування мовнокомунікативної компетентності майбутніх фахівців лісотехнічних спеціальностей : дис. … д-ра пед. наук : 13.00.02. Херсон : Херсонський державний університет, 2018. 863 с.

4. Загальноєвропейські Рекомендації з мовної освіти: вивчення, викладання, оцінювання; наук. ред. укр. вид. д-р пед. наук, проф. С. Ю. Ніколаєва. Київ : Ленвіт, 2003. 273 с.

5. Колодій Н. Сутність професійної мовленнєвої компетенції бакалаврів соціальної роботи. Освітні обрії. 2018. № 2(47). С. 53–56.

6. Пальченкова В. М., Рябчинська О. П. До питання про формування мовної компетентності докторів філософії з права. Модернізація підходів до підготовки наукових кадрів у галузі права : матеріали всеукр. наук.-педагогічного підвищення кваліфікації. Одеса : Видавничий дім «Гельветика», 2023. С. 82–86.

7. Пивоваров В. М. Формування мовних компетентностей у гуманітарній складовій підготовки здобувачів наукового ступеня доктора філософії. Наукові записки Національного університету «Острозька академія». Серія : Філологія. 2018. Вип. 1(69). Ч. 2, березень. С. 87–91.

8. Про забезпечення функціонування української мови як державної : Закон України від 25.04.2019. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2704-19#Text.

9. Про затвердження класифікації рівнів володіння державною мовою та вимог до них : рішення Національної комісії зі стандартів державної мови від 24.06.2021 № 31. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0924-21#n17.

10. Про затвердження Національної рамки кваліфікацій : постанова Кабінету Міністрів від 23.11.2011 № 1341. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1341-2011-%D0%BF#Text.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-10-16

Як цитувати

ПАЛЬЧЕНКОВА, В., РЯБЧИНСЬКА, О., & ЧЕРНОВА, І. (2024). АКТУАЛЬНІ ПИТАННЯ ФОРМУВАННЯ МОВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ДОКТОРІВ ФІЛОСОФІЇ З ПРАВА. Науковий вісник Дніпровського державного університету внутрішніх справ, (2), 371–376. https://doi.org/10.31733/2078-3566-2023-2-371-376

Номер

Розділ

ЛІНГВІСТИЧНІ ТА ПСИХОЛОГО-ОСВІТНІ АСПЕКТИ ЮРИДИЧНОЇ І ПРАВООХОРОННОЇ ДІЯЛЬНОСТІ