ЕКОНОМІЧНА БЕЗПЕКА НА ЗАЛІЗНИЧНОМУ ТРАНСПОРТІ ЯК ЕФЕКТИВНА СКЛАДОВА СТАБІЛЬНОГО РОЗВИТКУ ЗАЛІЗНИЧНИХ ПЕРЕВЕЗЕНЬ
DOI:
https://doi.org/10.31733/2078-3566-2021-1-307-315Ключові слова:
залізничний транспорт, залізничні пасажирські перевезення, обсяг пасажирських перевезень, економічна безпека, конкурентоспроможність залізничного транспорту.Анотація
Конкурентоспроможність суб’єкта господарювання порівняно з іншими суб’єктами, що працюють із ним в одній площині, суттєво впливає на результати його діяльності, в тому числі на прибуток. Якщо вести мову про залізничний транспорт, у сфері надання пасажирських перевезень у межах країни, то найближчим і достатньо вагомим конкурентом залізничного транспорту став автомобільний транспорт, адже доступність автомобілів пересічному громадянину, розгалужена мережа автобусних маршрутів, конкурента вартість та швидкість доставки пасажира із пункту А в пункт Б автомобільними транспортними засобами дуже послабили місце залізничного транспорту на ринку пасажирських перевезень. У статті автори для підвищення конкурентоспроможності залізничного транспорту наголошують не тільки на ґрунтовному та масштабному оновленні та реконструюванні транспортної залізничної інфраструктури та рухомого складу (за допомогою державного та приватного фінансування), а й на необхідності, так би мовити, повернутися обличчям до пасажира, визначити його потреби, його сподівання та очікування від залізничної подорожі (для цього пропонується створення відповідної маркетингової служби у структурі залізниць, регулярне проведення опитувань пасажирів тощо). Одним із важливих напрямів підвищення конкурентоспроможності залізничних пасажирських перевезень автори вважають підвищення мотивації якісного виконання посадових обов’язків працівниками залізниць, адже саме вони вступають у безпосередній контакт із пасажирами та впливають на загальне враження пасажира від поїздки.
Посилання
1. Назаренко І. Л., Сухорукова Т. Г., Кірія Н. Забезпечення економічної безпеки локомотивного депо в умовах реформування галузі. Вісник економіки транспорту і промисловості. 2015. Вип. 52. С. 114–120.
2. Лапін П. В. Сутність поняття «Загроза економічній безпеці підприємств залізничного транспорту». Економіка та держава. 2016. № 10. С. 63–68
3. Муренко Т. О. Діагностика рівня економічної безпеки підприємств залізничного транспорту. Науковий вісник Буковинського державного фінансово-економічного університету. Серія: Економічні науки: зб. наук. праць / за ред.: В. В. Прядко (голов. ред.) та ін. Чернівці : БДФЕУ, 2015. Вип. 28. Ч. 4. С. 190–193.
4. Амосов О. Ю. Фінансова безпека підприємства економічних умовах: теоретичний аспект. Проблеми економіки. 2011. № 4. С. 76–80.
5. Чаркіна Т. Ю. Концептуальні засади забезпечення антикризового управління пасажирського комплексу залізничного транспорту. Економіка та держава. 2020. № 12. С. 45–49.
6. Матусевич О. О., Чаркіна Т. Ю., Галушко Л. Д. Європейський досвід щодо управління змінами підприємств залізничного транспорту в сфері пасажирських перевезень. Ефективна економіка. 2020. № 2. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=7655.
7. Стасюк О. М, Чмирьова Л. Ю., Федяй Н. О. Ринки вантажних та пасажирських перевезень в Україні: проблеми та тенденції. Ефективна економіка. 2020. № 9. DOI: 10.32702/2307-2105-2020.9.54
8. Український транспорт і коронавірус: як впливає карантин на ключову галузь економіки. URL: https://www.radiosvoboda.org/a/30498066.html
9. Копитко В. І. Маркетингові дослідження залізничних перевезень як передумова ефективного менеджменту. Львівська політехніка. 2007. С. 263–269. URL: http://ena.lp.edu.ua/bitstream/ntb/34230/1/41_263-269.pdf
10. Васюта В. Б. Мотивація праці персоналу на підприємстві в сучасних умовах господарювання. Ефективна економіка. 2016. № 6.
11. Измайлов М. К., Кобзев В. В. Проблемы и перспективы внедрения стоимостно-ориентированного управления на отечественных промышленных предприятиях. Научно-технические ведомости СПбГПУ. Экономические науки. 2019. Т. 12. № 5. С. 199–208.
12. Устіловська А. С. Мотивація персоналу як один з основних інструментів успішного управління персоналом. Молодий вчений. 2017. № 4.4 (44.4). С. 112 – 115.
13. Стрельбіцький П. А., Стрельбіцька О. П. Світовий досвід мотивації праці та можливість його впровадження в Україні. Вісник Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Економічні науки. 2015. Вип. 10. С. 323–333.
14. Мінімалка в Україні та Європі: у нас – найнижча. URL: https://www.kadrovik01.com.ua/news/4688-mnmalka-v-ukran-ta-vrop-u-nas-naynijcha.
15. Заярна Н. М., Шевчук І. О. Зарубіжний досвід мотивації праці та доцільність його використання в Україні. Науковий вісник НЛТУ України. 2011. № 21 (5). С. 368–372.
16. Die Services von DB Personenverkehr im Social Web. URL:: https://inside.bahn.de/services-bahnsocial-media/.