ВПЛИВ НАУКОВО-ПЕДАГОГІЧНОГО ПРАЦІВНИКА НА ФОРМУВАННЯ ПРАВОСВІДОМОСТІ СТУДЕНТА ПІД ЧАС ВИКЛАДАННЯ ДИСЦИПЛІН ПРАВОВОГО ЦИКЛУ
DOI:
https://doi.org/10.31733/2078-3566-2023-5-266-270Ключові слова:
адміністративне право, здобувач освіти, Конституція України, кримінальне право, науково-педагогічний працівник, педагогіка, правосвідомість, норми права, теорія, трудове право.Анотація
Розкрито вплив науково-педагогічного працівника на формування правосвідомості студента під час викладання дисциплін правового циклу, зокрема: «Конституційного права», «Трудового права», «Адміністративного права» та «Кримінального права та процесу». Надано на розгляд та обговорення загалу власне (авторське) бачення формування принципів правосвідомості у студентської молоді під час опанування правових дисциплін спеціальності «Право». Зокрема, наголошено, що науково-педагогічний працівник повинен індивідуально у кожному конкретному випадку обирати систему наукових методів, які йому слід використовувати при право виховній «роботі» із здобувачами освіти, а від яких у даному випадку слід відмовитися; щоразу вирішувати який зміст та обсяг дисциплін правового циклу слід переглянути під час викладання, а що зберегти і вдосконалювати для формування міцної правової позиції та правосвідомості у студентів коледжу та інституту. Автори статті наголошують, що організовуючи правову «виховну» роботу із здобувачами освіти, на всіх її етапах викладач має творчо використовувати будь-які правові поради та рекомендації Міністерства освіти і науки України, оскільки діяльність та успіх цієї роботи багато в чому залежить і від правової зрілості самого педагога, його суспільно-правової активності, педагогічної майстерності, від підвищення ефективності та якості роботи у відношенні до процесу правового «виховання», і, звичайно ж, від особистого прикладу викладача. Розкривається значення, надається оцінка цим новелам та новітнім підходам у реалізації науково-педагогічної діяльності щодо формування патріотичної правосвідомості молоді в системі педагогіки та права. Обґрунтовано необхідність подальших досліджень відповідної спрямованості, оскільки останні створюватимуть перспективи теоретичних та практичних напрацювань, а також сприятимуть розв’язанню проблемних питань у цьому напрямку права та педагогіки. Привернуто увагу на необхідність подальшої наукової співпраці вчених, науковців, спеціалістів у галузі матеріального права та педагогіки.
Посилання
1. Конституція України : прийнята на 5-й сесії Верховної Ради України 28 червня 1996 р. Відомості Верховної Ради України. 1996. № 30. Ст. 141.
2. Кодекс законів про працю України від 10.12.1971. Відомості Верховної Ради України. 1971, додаток до № 50, ст. 375.
3. Кримінальний кодекс України від 05.04.2001. Відомості Верховної Ради України. 2001. № 25-26. Ст. 131.
4. Кримінальний процесуальний кодекс України від 13.04.2012. Відомості Верховної Ради України. 2013. № 9-10, № 11-12, № 13. Ст. 88.
5. Кодекс України про адміністративні правопорушення від 07.12.1984. Відомості Верховної Ради Української РСР. 1984, додаток до № 51, ст. 1122.
6. Міністерство освіти і науки України. Офіційний сайт. URL : http://mon.gov.ua (дата звернення: 13.09.2023).