ВПЛИВ ВОЄННОГО СТАНУ НА АНАЛІЗ МАРКЕТИНГОВОГО СЕРЕДОВИЩА КОМПАНІЇ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31733/2078-3566-2023-6-263-268

Ключові слова:

маркетингове середовище, фактори впливу, маркетинговий аналіз, макросередовище, мікросередовище, воєнний стан.

Анотація

Маркетингове середовище компанії складається із зовнішніх факторів і сил, які суттєво впливають на маркетингові рішення та стратегії, а також на загальну ефективність компанії. Аналіз маркетингового середовища є ключовим елементом успішного управління маркетингом та бізнесом, оскільки допомагає компаніям адаптуватися до змін, реагувати на нові виклики та забезпечувати конкурентну перевагу на ринку. Багатофакторність маркетингового середовища відображена у складових мікросередовища (клієнти, постачальники, посередники, конкуренти, громадськість) та макросередовища (політичні, економічні, соціокультурні, технологічні, екологічні, правові чинники). Воєнний стан змінює баланс факторів маркетингового середовища і завдає значного впливу на всіх учасників ринку, на попит і пропозицію. Що викликає необхідність зміни маркетингових стратегій та переходу до антикризового управління. Стаття присвячена актуальним питанням впливу воєнного стану на чинники мікро- і макросередовища, на учасників ринку, попит і пропозицію. Також в статті розглядаються особливості аналізу маркетингового середовища в умовах воєнного стану.

Посилання

1. Бойчук І. Зміни маркетингового середовища функціонування підприємств на B2B ринку. Вісник Хмельницького національного університету. Серія Економіка. 2022. № 6. Том 1. С. 83-87. Doi : https://doi.org/10.31891/2307-5740-2022-312-6(1)-12.

2. Бондаренко В. М., Бондаренко Л. М. Сутність, структура та дослідження маркетингового середовища діяльності підприємств АПК. Економічні науки. Вінниця : ВНАУ, 2011. № 2 (53). Tом 3. С. 166-172.

3. Кириченко Н. В., Жосан Г. В. Характеристики маркетингового середовища підприємства. Економіка та суспільство. 2021. Вип. 33. Doi : https://doi.org/10.32782/2524-0072/2021-33-82.

4. Стадник В.В., Головчук Ю.О. Маркетингові підходи до аналізу чинників макросередовища в контексті економічної̈ безпеки бізнес-стратегій підприємств туристичної̈ індустрії̈. Вісник Хмельницького національного університету. Економічні науки. 2019. № 5. С. 224-232. URL: http://elar.khnu.km.ua/jspui/ bitstream/123456789/8502/1/24.pdf.

5. Холод В. В. Стратегічний моніторинг конкурентного маркетингового середовища підприємств. Торгівля і ринок України: темат. зб. наук. пр. Донецьк: ДонНУЕТ. 2012. Вип. 34. С. 92-100.

6. Шуліка В. О., Галушко О.І. Аналіз маркетингового середовища підприємства «Бунге Україна» (ТМ «Олейна»). Національна економіка та інфраструктурні проєкти: Матеріали ІІ Всеукраїнського науково-практичного семінару (27.03.2023 р., м. Дніпро). Дніпро : ДДУВС. 2023. С. 109-111.

7. Соколова Є. В., Галушко О. І. Аналіз маркетингового середовища McDonald’s. Національна економіка та інфраструктурні проєкти: Матеріали ІІ Всеукраїнського науково-практичного семінару (27.03.2023 р., м. Дніпро). Дніпро : ДДУВС. 2023. С. 112-115.

8. Марценюк Л. В., Фоменко А. С. Важливість проведення комплексного аналізу чинників зовнішнього та внутрішнього середовища. Українська інженерно-педагогічна академія: зб. тез доповідей. 2023. С. 142-145. URL: http://repo.uipa.edu.ua/jspui/bitstream/ 123456789/7854/1/%D0%97%D0%B1%D1%96%D1%80%D0%BA%D0%B0-%D1%82% D0%B5%D0%B7-%D0%B4%D0%BE%D0%BF%D0%BE%D0%B2%D1%96%D0%B4% D0%B5%D0%B9-1-1-142-145.pdf.

9. Левченко В. Ф., Галушко О. І., Скрипова М. М. Актуальні проблеми визначення та мінімізації ризиків українських підприємств. Економічний простір, 2008. 20 (2). С. 200-206.

10. Галушко О. Визначення поняття "криза" та параметрів, що описують кризу на підприємстві. Маґістеріум. Економічні студії. 2004. Випуск 14. С. 52-55.

11. Щомісячне опитування підприємств «Український бізнес під час війни». Інститут економічних досліджень та політичних консультацій. 2022. URL: http://www.ier.com.ua/ua/ areas_of_research/business_climate?pid=6921/.

12. Галушко О. І., Протопопова Н. А., Маргарян М. Л., Якименко А. М. Вдосконалення маркетингової діяльності страхової компанії. Електронне наукове фахове видання «Східна Європа: економіка, бізнес та управління». 1 (18). 2019. С. 356-359.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-09-16

Як цитувати

ГАЛУШКО, О., & ЛІЗУТ, Р. (2024). ВПЛИВ ВОЄННОГО СТАНУ НА АНАЛІЗ МАРКЕТИНГОВОГО СЕРЕДОВИЩА КОМПАНІЇ. Науковий вісник Дніпровського державного університету внутрішніх справ, (2), 263–268. https://doi.org/10.31733/2078-3566-2023-6-263-268

Номер

Розділ

ЕКОНОМІКО-ПРАВОВІ АСПЕКТИ ФОРМУВАННЯ БЕЗПЕКОВОГО СЕРЕДОВИЩА В УМОВАХ ВОЄННОГО СТАНУ