THE ROLE OF MOTIVATION IN LEARNING A FOREIGN LANGUAGE BY FUTURE LAW OFFICERS

Authors

DOI:

https://doi.org/10.31733/2078-3566-2022-5-336-342

Keywords:

motivation, foreign language, socio-cultural space, law enforcement officers, study, modern teaching methods.

Abstract

The work determined that the education system of the Ministry of Internal Affairs of Ukraine is actively changing and modernizing, which, of course, should be taken into account in the methodological context at all levels of education. The study of the problems of motivating cadets should be continuous, it is necessary to constantly look for new technologies, methods and means for effective foreign language learning, which will contribute to the motivation of cadets for foreign language activities and, as a result, to increase the quality of foreign language activities. The relevance of the study is due to the need to ensure the foreign language educational process in institutions of higher education with a teaching method aimed at increasing the motivation of future law enforcement officers. The fact that English is the language of the whole world and its study should be approached more deeply and studied precisely in its profile, for the police to perceive the information necessary for him in his work, has been determined. Firstly, the English language helps to achieve progress in international cooperation, which is quite important, and secondly, the policeman repeatedly faces a situation when he should explain to the violator the reason for the stop, or for quick and efficient assistance to the victim who has become a hostage of certain circumstances and turn to maybe only to the police. In accordance with the unstable economic situation and the reform of the law enforcement system, the requirements for the qualifications of police officers are increasing. New forms and methods of training professional police officers with the involvement of information technologies, and new methods of communication improvement in the field of dialogue between the police officer and the community are being introduced. A foreign language is a significant part of the verbal method of negotiating with people, which should be motivated to be developed among police officers.

References

1. Тарнопольський О. Б. Корнєва З. М. Аспектний підхід до навчання англійської мови для спеціальних цілей у немовних ВНЗ. Вісник ХНУ ім. В.Н. Каразіна, 2011. Вип. 18. С. 231–239.

2. Колбіна Т. В., Олексенко О. О. Іноземна мова професійного спрямування: аспект міжкультурної комунікації. Сучасна парадигма викладання іноземних мов у закладах вищої освіти: тези доповідей Міжуніверситетського науковопрактичного семінару (м. Харків, 16 квіт. 2019 р.). Харків: Національний юридичний університет імені Ярослава Мудрого, 2019. С. 77-81.

3. Ізмайлова О. А. Формування іншомовної комунікативної компетенції як структурного компоненту комунікативної культури студентів мовних ВНЗ. Викладання мов у вищих навчальних закладах освіти. 2010. № 17. С. 66-72.

4. Гадзевич І. М. Пошуки оптимальних методів та прийомів навчання на заняттях з курсу «Ділова англійська мова». Вісник Житомирського державного університету ім. І. Франка. 2004. Вип. 17. С. 44-45.

5. Загальноєвропейські Рекомендації з мовної освіти: вивчення, викладання, оцінювання / Науковий редактор українського видання проф. С. Ю. Ніколаєва. Київ : Ленвіт, 2003. 273 с.

6. Ходцева А. О. Особливості формування професійних комунікативних навичок у курсі ділової англійської мови. Інститут педагогіки і психології професійної освіти НАПН України. Київ, 2010. С. 192-198.

7. Pakulova T. V. Communicative competence as a component of the professional skills of the investigator. Scientific Bulletin DDUVS. 2019. Special Issue № 1. P. 297-302.

8. Декусар Г. Г., Давидова Н. В. Опанування інноваційних методів та технологій у форматі комплексного підходу при викладанні іноземної мови в закладах вищої освіти нелінгвістичного профілю. «Англістика та амеріканістика», Збірник наукових праць Дніпровського національного університету ім. Олеся Гончара. Вип. 16. Дніпро: Ліра. 2019. С. 45-55.

9. Альошина О. М. Сучасні методи та технології викладання іноземних мов у ВНЗ. Проблеми та перспективи формування національної гуманітарно-технічної еліти : зб. наук. пр. ред. Л. Л. Товажнянський, О. Г. Романовський. Харків : НТУ ХПІ. 2012. Вип. 30-31 (34-35). С. 242–247.

10. Якименко С. С. Інноваційні освітні технології у вивченні англійської мови, СШ № 17, м. Харків. URL : http://journal.osnova.com.ua/article/52127.

Downloads

Published

2024-11-18

How to Cite

DEKUSAR, G., & LAHUN, K. (2024). THE ROLE OF MOTIVATION IN LEARNING A FOREIGN LANGUAGE BY FUTURE LAW OFFICERS. Scientific Bulletin of Dnipro State University of Internal Affairs, (1), 336–342. https://doi.org/10.31733/2078-3566-2022-5-336-342

Issue

Section

PSYCHOLOGICAL AND EDUCATIONAL ASPECTS OF MODERN PROFESSIONAL ACTIVITIES