АДМІНІСТРАТИВНО-ПРАВОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ДЕРЖАВНОГО КОНТРОЛЮ ЗА ГУМАНІТАРНОЮ ДОПОМОГОЮ

Автор(и)

Ключові слова:

гуманітарна допомога, державний контроль, органи публічної адміністрації, діяльність, адміністративно-правове забезпечення, механізм державного контролю.

Анотація

Стаття присвячена з’ясуванню змісту та особливостей державного контролю за гуманітарною допомогою та вироблення пропозицій щодо його вдосконалення. У статті вказується на те, що сьогодні існують чисельні проблеми, які пов’язані з порушеннями законодавства, що регулює порядок надання та забезпечення гуманітарною допомогою, що, в свою чергу, актуалізує питання ефективності та системності державного контролю у цій сфері. Аналіз стану нормативно-правового регулювання та діяльності органів публічної влади, волонтерів, громадських об’єднань свідчить про необхідність впровадження жорсткої системи державного контролю за гуманітарною допомогою. Звертається увага на те, що контроль, як функція управління, пов’язаний з необхідністю постійної перевірки результатів будь-якої діяльності з тим, щоб своєчасно усунути порушення законодавства, підвищити ефективність діяльності публічної адміністрації та іх посадових і службових осіб у тій чи іншій сфері. Виокремлено види, форми та напрямки державного контролю за гуманітарною допомогою. Робиться висновок про те, що державний контроль за гуманітарною допомогою характеризується певними недоліками організаційно-правового регулювання, що в цілому призводить до нецільового та неефективного використання коштів, самої гуманітарної допомоги, відсутністю законодавчого підґрунтя здійснення контрольних заходів, нормативного визначення змісту державного контролю за гуманітарною допомогою, його предмету та об’єкту, вимог до проведення, а також недосконалістю запроваджених форм і методів контролю, що в цілому слугує підґрунтям для зловживань у цій сфері. Тому має бути створений ефективний механізм державного контролю за гуманітарною допомогою. Обґрунтовується, що механізм державного контролю за гуманітарною допомогою має бути безперервним процесом чіткого функціонування всіх суб’єктів державного контролю на підставі спеціального законодавства, яке має визначати предмет та об’єкт державного контролю, завдання, процедури його проведення, види, форми та методи, систему суб’єктів, які мають його здійснювати з чітким розподілом повноважень між ними. Запропоновано прийняти Закон України «Про державний контроль за гуманітарною допомогою».

Посилання

1. Парфьонова М. Й., Бабишин В. Д., Юркевич Є. В. N та ін. Методика прийняття управлінських рішень на основі модифікованої моделі Рамсі. Азіатська соціальна наука. 2014. № 10(17). С. 292-301.

2. Гаращук В. М. Контроль та нагляд у державному управлінні : монограф. Харків : Фоліо. 2002. 176 с.

3. Механізм надання державою гуманітарної допомоги в умовах воєнного стану. URL : https://nazk.gov.ua/wp-content/uploads/2022/07/Mehanizmy-nadannya-derzhavnoyu-gumanitarnoyi-dopomogy-v-umovah-voyennogo-stanu.pdf.

4. Про внесення змін до Кримінального кодексу України щодо відповідальності за незаконне використання гуманітарної допомоги. Закон України від 24.03.2022. URL : https://zakon.rada.gov.ua/laws/ show/2155-20#Текст.

5. Кримінальний кодекс України від 05.04.2001. URL : https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2341-14#Текст.

6. Хавронюк М. За незаконне використання гуманітарної допомоги – кримінальна відповідальність. URL : https://pravo.org.ua/blogs/za-nezakonne-vykorystannya-gumanitarnoyi-dopomogy-kryminalna-vidpovidalnist/.

7. Про гуманітарну допомогу : Закон України від 22.10.1999. URL : https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1192-14#Текст.

8. Про благодійну діяльність і благодійні організації : Закон України від 05.07.2012. URL : https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/5073-17#Text.

9. Білокур Є. І. Функції державного управління : поняття, особливості, правове регулювання : дис. … канд. юрид. наук : 12.00.07 / Національний університет "Одеська юридична академія". Одеса. 2015. 195 с.

10. Вороніна Ю. Комунікативна політика в системі публічного управління. Вісник Академії митної служби України. Серія: «Економіка». 2018. 3(61). С. 29-34.

11. Бутинець Ф.Ф., Бардаш С.В., Малюга Н.М., Петренко Н.І Контроль і ревізія : підруч. Вид. 2-е доп. і перероб. Житомир : ЖІТІ, 2000. 512 с.

12. Терещенко М. М. Державний контроль: сутність, основні підходи та концепції. URL : http://www.pubadm.vernadskyjournals.in.ua/journals/2019/4_2019/23.pdf.

13. Наливайко О. І. Державний контроль у системі міського самоврядування в Україні: проблеми теорії та практики. Право і суспільство. 2015. 3(2). С. 22-28.

14. Парасюк В. М. Адміністративно-правове регулювання державного фінансового контролю в Україні : автореф. дис. … канд. юрид. наук : 12.00.08 / Запорізький національний університет. Запоріжжя, 2020. 216 с.

15. Nalyvaiko I. The role of civil society institutions in preventing and combating corruption in public authorities. Analytical and Comparative Jurisprudence. 2022. No 2. P. 27-30.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-11-14

Як цитувати

Голобутовський, Р. (2024). АДМІНІСТРАТИВНО-ПРАВОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ДЕРЖАВНОГО КОНТРОЛЮ ЗА ГУМАНІТАРНОЮ ДОПОМОГОЮ. Науковий вісник Дніпровського державного університету внутрішніх справ, (1), 19–24. вилучено із http://visnik.dduvs.edu.ua/index.php/visnyk/article/view/915

Номер

Розділ

ПИТАННЯ ТЕОРІЇ ТА ІСТОРІЇ ДЕРЖАВИ І ПРАВА, КОНСТИТУЦІЙНЕ ПРАВО ТА ДЕРЖАВНЕ УПРАВЛІННЯ