МОДЕЛЬ ЗМІШАНОГО НАВЧАННЯ В СУЧАСНИХ УМОВАХ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31733/2078-3566-2023-4-245-251

Ключові слова:

змішане навчання, технологічний прогрес, очне навчання, онлайн навчання, освітня траєкторія, трансформація вищої освіти.

Анотація

Змішане навчання, поєднання традиційного очного навчання та онлайн-навчання, стає все більш популярним у сучасних освітніх умовах. Такий підхід забезпечує більш гнучкий та персоналізований досвід навчання, обслуговуючи різні стилі та темпи навчання. У нинішніх умовах, під впливом пандемії COVID-19 та війни, змішане навчання набуло ще більшої значущості, оскільки воно забезпечує спосіб продовження освіти, забезпечуючи при цьому безпеку та гнучкість. E статті розглядаються моделі змішаного навчання, які довели свою ефективність у забезпеченні безперервності освіти, адаптуючись до різноманітних викликів, таких як соціальне дистанціювання, дистанційне навчання та індивідуальні потреби студентів. Змішане навчання також сприяє розвитку цифрової грамотності та навичок саморегулювання навчання, які є важливими в сучасному технологічному світі.

Посилання

1. Котун К., Лук’янова Л. Тлумачення сутності поняття «змішане навчання» українськими та зарубіжними вченими. URL : https://ipoodhab.com/project-work-centre/blended-learning-projectpost-38.

2. Кухаренко В. М. Березенська С.М., Бугайчук К.Л., Олійник Н.Ю. Теорія та практика змішаного навчання: монографія. Харків, «Міськдрук», НТУ «ХПІ», 2016. 284 с.

3. Бугайчук К. Л. Змішане навчання: теоретичний аналіз та стратегія впровадження в освітній процес вищих навчальних закладів. Інформаційні технології і засоби навчання. 2016. Т. 54. Вип. 4. С. 1-18. .

4. Нестуля О., Нестуля С., Кононец Н. Варіативні моделі зміішаного навчання (Blended Learning) у вищіи школі: досвід ПУЕТ. Вища школа. 2021. № 11. C. 7-20. URL : http://dspace.puet.edu.ua/bitstream/123456789/11622/3/Vischa_shkola_2021_11_7_Nestulia.pdf

5. Сaner, Mustafa. The definition of blended learning in higher education. 2012. URL : https://doi.org/10.4018/978-1-4666-0939-6.ch002.

6. Christensen M., Horn M., Staker H. Is K-12 Blended Learning Disruptive? An introduction to the theory of hybrids. Clayton Chris- tensen Institute. 2013. URL : https://files.eric.ed.gov/fulltext/ED566878.pdf

7. Boelens, R., De Wever, B., & Voet, M. Four key challenges to the design of blended learning: A systematic literature review. Educational Research Review, 2017. 22. Pp. 1-18.

8. Blended Learning in Training & Development. URL : https://intellek.io/blog/blended-learning/.

9. Blended Learning Models. URL : https://www.blendedlearning.org/models/.

10. Галушко И. М., Галушко Е. И., Веселова С. И. Инновационный подход к решению дидактических задач высшего образования. Теория и методика преподавания фундаментальных дисциплин в высшей школе: Сборник научных трудов. Выпуск VI. Кривой Рог: Издательский отдел НМетАУ, 2010. С. 51-56.

11. Галушко И. М., Веселова С. И., Галушко Е. И. Об использовании концепции типов восприятия мира при обучении фундаментальным дисциплинам. Теория и методика преподавания фундаментальных дисциплин в высшей школе: Сборник научных трудов. Выпуск V. Кривой Рог: Издательский отдел НМетАУ, 2008. С. 107-110.

12. Galushko, O., Kovalenko-Marchenkova, Ye. & Chistyakov, V. Didactic aspects of distance learning in the conditions of pandemic and martial law. Scientific Bulletin of Dnipropetrovsk State University of Internal Affairs. 2022. Special Issue № 1. Pp. 324-330. Doi : 10.31733/2078-3566-2022-5-324-330.

13. Luchaninova, O., Markina, L., Kovalenko-Marchenkova, Ye, Zhovnirchyk, Y., & Mishchenko, D. (2020). Professional competence development of future professionals in vocational education for the labour market. Práxis Educacional. 2020. 16 (37). Pp. 203-223. URL : https://doi.org/10.22481/praxisedu.v16i37.6165.

14. Каховська О. В., Коваленко-Марченкова Є. В. Kонкурентоспроможність випускників як запорука якості вищої освіти. Тези доповідей всеукраїнської науково-практичної конференції «Консорціуми університетів: забезпечення сталого розвитку закладів вищої освіти України та їхньої конкурентоспроможності». Дніпро : ДНУ, 2020. С. 144-146.

15. Наливайко Л. Р., Марценюк Л. В. Сучасний погляд на перспективи розвитку дистанційного навчання у вищій освіті. Наук. вісн. Ужгород. нац. ун-ту. Серія: Право. 2020. Вип. 62. С. 57–64.

16. Марценюк Л. Дуальна освіта як засіб ефективного поєднання теорії та практики. Review of transport economics and management, 2020, 4 (20). С. 154–164. URL : https://doi.org/10.15802/rtem2020/228876

17. Tishchenkova S., Martseniuk L., Cherniak N., Hruzdiev O. Higher Education in the Post-Pandemic World: Prospects for Revival and Risks for Oblivion. Economic Annals-XXI. 2021. Vol. 191, iss. 7–8 (1). Pp. 16-29. Doi : 10.21003/ea.V191-02.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-10-04

Як цитувати

ГАЛУШКО, О., & БАТМАНГЛІЧ, К. (2024). МОДЕЛЬ ЗМІШАНОГО НАВЧАННЯ В СУЧАСНИХ УМОВАХ. Науковий вісник Дніпровського державного університету внутрішніх справ, (4), 245–251. https://doi.org/10.31733/2078-3566-2023-4-245-251

Номер

Розділ

ПСИХОЛОГО-ОСВІТНІ ТА ЛІНГВІСТИЧНІ АСПЕКТИ ДЕРЖАВОТВОРЕННЯ, ПРАВОТВОРЕННЯ ТА ПРАВОЗАСТОСУВАННЯ